Hi,
And another year passed. Saxo had two problems, both caused by me.
First, I did notice strange behaviour of brushless water pump (few times it started with whining noises) but I did not intervene.
Ultimate result in the following days was overheated charger. Well, there went afternoon and a half.
Second one was even better. Driving for 12km on -7C without antifreeze in coolant system. Result - cracked radiator.
By pure luck, the damage was minimal.
Apart from that, car behaved perfectly. Motor collector is in absolute perfect condition, with no detectable wear at all.
I am still running on original brushes. Winston batteries proved to be maintenance free, voltage misbalance is negligible.
Top balancing checks are done in minutes with low current (<3A).
Few numbers:
78219km - distance traveled (from the total of 115171km)
14.7kWh - energy capacity
1085 - full fillings
372 - partial fillings
9.71MWh - energy consumed
171km - max. achieved range
16.69kWh - maximum charge (from grid)
95Wh/km - minimum specific consumption (87km)
181Wh/km - maximum consumption (47km)
124Wh/km - average consumption
6.65kWh - average charge (grid measured)
5.44kWh - effective average charge
37% - average DOD
53.6km - average distance
So the adventure continues...
eg40.jpg
//Marin
Salut,
Et une autre année a passé. Saxo a eu deux problèmes, tous deux causés par moi.
Tout d'abord, j'ai remarqué un comportement étrange de la pompe à eau sans balai (quelques fois cela a commencé avec des sifflements) mais je ne suis pas intervenu.
Résultat final dans les jours suivants était un chargeur surchauffé. Eh bien, il y a eu un après-midi et demi.
Le deuxième était encore mieux. Conduire 12 km sur -7C sans antigel dans le système de refroidissement. Résultat - radiateur fissuré.
Par pure chance, les dégâts étaient minimes.
En dehors de cela, la voiture s'est comportée parfaitement. Le collecteur de moteur est en parfait état absolu, sans aucune usure détectable.
Je cours toujours sur des brosses originales. Les batteries Winston se sont avérées sans entretien, le déséquilibre de tension est négligeable.
Les contrôles d'équilibrage supérieurs sont effectués en quelques minutes avec un courant faible (<3A).
Quelques chiffres:
78219km - Distance parcourue (du total de 115171km)
14,7 kWh - capacité énergétique
1085 - remplissages complets
372 - remplissages partiels
9,71 MWh - énergie consommée
171 km - max. gamme atteinte
16.69kWh - charge maximale (à partir de la grille)
95Wh / km - consommation spécifique minimale (87km)
181Wh / km - consommation maximale (47km)
124Wh / km - consommation moyenne
6,65 kWh - charge moyenne (grille mesurée)
5,44 kWh - charge moyenne effective
37% - DOD moyen
53.6km - distance moyenne
Alors l'aventure continue ...
// Marin
Vous n’avez pas les permissions nécessaires pour voir les fichiers joints à ce message.